dag 14- varför får ridningen dej att må bra? :)

Tova Här :D

I dag var jag i skolan och Matilda Beee  hängde med hem och till stallet :D
fast hon rider ju inte  :(

men jag red lite på åkern för det var ju så halt på vägen och har inte ridit där på någon månad

så jag passa på att galoppera lite eftersom det fans massa plats och det var  ju ingen djup snö :D

och det gick bra :D


men 
dag 14 - varför får ridningen dej att må bra? :)

Ridningen får mig att må bra för man blir så glad när man kämpat med något länge och så går det.
och hästar är ju alldrig så att dom är likadana helatiden (t.ex. om man galopperat på ett ställe en dag och det gick jätte bra så kanske man ska galoppera där nästa dag då blir hästen jätte pigg osv.)

och det finns ingen häst som är lika dan som den andra :)

Och hästar/ ponnyer snackar inte skit sprider inte falska rykten tjuvfottar
dom vill inte göra någon illa! 

och att ha kontroll på en 200-1000 kg häst är riktigt häftigt !

folk som tror det är enkelt dom ska få pröva och dom tycker det är hur kolt att springa efter en jävla boll eller vad som hälst ^^

En bild på Älskii :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0