sluta blogga?

Hejhej Tova här!

Funderar på att sluta blogga.
för folk som inte har en jävla aning lägger sig i saker dom inte har att göra med..
om jag vill ha de bettet jag har låt mig ha det.
och om jag vill ha Diva låt mig ha det.

och dom som klagar är oftast ba avundsjuka för dom inte ha någe.

och det är två som har skrivit anonymt och sagt att jag inte kan rida och borde sälja min plutt ..
men om jag inte kan rida vad spelar det för roll jag har inte sagt att jag kan det.
och tror absolut inte den som sa det har sett mig rida eller sätt Diva.
OCH DIVA KOMMER JAG ALDRIG SÄLJA!!!

så sluta skriva dryga kommentarer det är ba bevis på att den personen inte har någe vättigt liv!

Jag älskar Diva över allt annat.
Var tvungen att skriva av mig lite!

den här dagen börja dåligt!

först försov jag mig sedan missa vi nästan bussen sedan fick jag ta blodprov i armväcket
sen ringer hovflagaren och säger att det var förkalt och att han kommer på lördag (fult förstårligt)
och jag kunde inte rida i dag för jag har så ont i armen :(
och sedan sätter jag på datan och då har man så klart en dryg kommentar xd

aja hoppas dagen blir bättre :)

i morgon ska jag entligen till skolan :)

nu orkar jag inte skriva mer

men all kretik till mailen som kollas varje dag. [email protected]



puss







Kommentarer
Ida

neej!

SLuta inte blogga!

Älskar o läsa era inlägg ^^

:D

2011-02-15 @ 20:03:18
URL: http://phaffners.blogg.se/
matildha

Det är inget kritik, eller jo.

Men ingen avundsjuka, ingenting sånt. Jag har själv 2 egna hästar, världens bästa som jag ridit upp från grunden och det första dom kunde var inte o hoppa, det var att ridas löst. Det är som mest naturligt för dom. Även om du ser det som jättehård krikik, måste du förstå att jag har mer rätt än dig och kan mer, och det tar emot dig för du vet att jag har rätt. Du vet att du inte klarar av diva och måste ha ett skarpare bett. Diva behöver inte ridas varje dag bara för att DU vill det. Jag kan nog slå vad om att du aldrig har haft kul med henne. Aldrig gått ut o gått en timme o bara utforskat, nya ridvägar, osv. Och som du skrev i förra inlägget eller hur det var, hur fan kan man INTE orka mocka?! det är ju tragiskt. såna som du borde inte ha häst isåfall. och ta åt dig, för jag menar det. tycker jag sätt tillräckligt på denna blogg men kollar den ändå så era hästar inte börja se ut som skinn o ben.



Jag förstår om du tycker att du är duktig bara för att du har häst. Men om ett år, 2, eller kanske 3, kommer du (förmodligen) kolla tillbaka på dethär och se "fan, hur kunde jag behandla henne så, hur kunde jag rida så dåligt" tro mig, det har jag gjort. och det lärde jag mig av. jag har fått mycket skit, folk tyckte det var dumt att lära inridning löst det första jag gjorde innan att ens vänja henne vid bett. men så är det, men jag plågar henne iallafall inte , det är de viktigaste iallafall.



Hos er verkar det bara stå mellan hoppa, dressyr, hoppa, hoppa, hoppa, lite dressyr, osv. det handlar inte om det. bara för att hon är häst betyder det inte att hon är en maskin. att hon är stark är inte för att hon älskar att ha skarpare bett. det handlar inte om vilka som dragit i hennes mun eller så.



det handlar om hur DU rider. hur DU behandlar hästen. inte hur HON behandlar dig. hon gör bara det som är rätt för henne. det är normalt för en häst. dom ska ge tillbaka om dom inte har det bra. och jag har märkt det nu.



sälj/ge bort hästen tills du lärt dig mer, det tjänar ni båda på, jag lovar :)



vill INGET illa, säger bara som jag tycker och jag har ridit sen jag var 3 och nu är jag 21, så jag kan lite. sköt om er! (och hästarna.) ska jag försöka hjälpa dig och ge dig tips så kan jag skriva på mejl. men sitter nu på kompis dator då min inte fungerat på några veckor, så det kan jag inte nu.

/mattis

2011-02-15 @ 21:36:07
Emma TeamSS

Ida: Vi tar en liten paus men vi kommer tillbaka!

Tack! Läser din blogg också!

2011-02-16 @ 17:55:32
URL: http://teamss.blogg.se/
Tova

hejdu.

jag kanske kommer skriva lite konstigt här men jag tycker det är lite kronglit att svara på en sådan lång text..

hur vet du hur mkt jag kan ?

du har aldrig sätt mig rida.

jag klarar av Diva. ska se om jag kan få in någon film när jag rider i datan..

vad vet du om Diva behöver ridas varje dag eller ej?

Diva är pigg och om hon vilar i en v. klart hon blir jätte pigg då.

jag har kul med henne varje dag (nästan alla får ju motgångar) hon är min B-vän och jag pratar med henne och jag brukar springa i hagen och då travar hon efter och vi leker och tricktränar och när jag rider så brukar vi rejsa ( har nästan ba ridit ut nu för att lära känna henne) och vi brukar klätra i skogen och ibland rider jag ut barbacka och bara myser vi kan lixom skritta en hel runda i skogen och bara ha mysigt och prata ( jag pratar med henne asså)

och att jag skrev att jag inte orka mocka jag mockade ju men jag var halft sjuk asså hostig typ 37.7 grader feber och svårt att andas.. jag orkade ba inte va så petnoga som jag brukar vara (kan stå 30 min och mocka) men en gången kanske det inte tog så lång tid..



jag har hoppat två ggr på henne 2 gånger! och ridit i ridhus typ 4 asså ridit dressyr. och så har jag ridit på en åker innan det vart så mkt snö.

och Diva tyker det är roligast att rida ut och när vi går ut och går och trickträning hon är nöjd och glad om hon får komma ut och hoppa eller rida dressyr med.



jag varierar mellan dressyr hoppning och uteritt och trickträning.



Man kan inte sälja sin bästa vän.

man kan inte ba ge bort en familjemedlem.

jag älskar henne!!



det blir ba för mkt i bland.

att vara 21 och klanka ner på folk som är 13-14 år det är ju inte så kul för oss...



men du ska veta att både jag och emma har ridit sen vi var 3-4 år och jag har altid ridit prevat lek. och gör det nu med. och dom säger "det är inte alla som klarar a en så tuff ponny" och jag lever för det jag gör!



och jag rider fortfarande privat lek. och ingen av oss är proffs.. och när jag skriver en sak t.ex. det där med mockningen är att det är mänskligt att inte orka allt man orkar inte alltid sitta vid datan asså det är ba så men att jag gjorde det endå det märker ju inte Diva hon tänker ju inte oj Tova mocka även fast hon inte orka.. hon bryr sig inte så länge hon fick mockat så :P



2011-02-16 @ 18:16:17
URL: http://teamss.blogg.se/
Emma TeamSS

Matildha: jag tkr det är väldigt omoget att klanka ner på oss som är 13 o 14 år och själv är du 21!

Det är respektlöst!

2011-02-17 @ 18:19:36
URL: http://teamss.blogg.se/
becca

Bara för att man är äldre och har ridit längre betyder inte det att man har dubbelt så mycket bättre på att rida än andra, det betyder inte heller att man kan mer om hästar än andra! Jag tycker att din kommentar Matilda var riktigt onödig och skrytig kommentar, är man 21 år så skriver man inte en sådan kommentar. Visa att du är vuxen istället. Det är inte värt att skryta för det kan man få tillbaka på lätt.



Emma & Tova, sluta inte skriva för alla elaka kommentarer, utan bortse ifrån de kommentarerna och ta åt er utav de bra kommentarerna istället.. De elaka är avundsjuka och klarar inte av när det går bättre för andra än sig själva. Så vad ni än gör, sluta inte skriva! :)



Ta hand om er..

2011-02-18 @ 12:07:40
URL: http://laantz.blogg.se/
Ida

Haha jag skojade bara xD

var ironisk haha. ^^

2011-02-19 @ 12:26:18
URL: http://phaffners.blogg.se/
elin :)

Jag älskar bilden !

och ta inte åt dig av det som du själv

vet att det inte är sant . ! <33

2011-02-20 @ 17:04:16
URL: http://bbrostedt.blogg.se/
Tova

Elin: Ja med :')

det är svårt.. men ska försöka!<33

2011-02-20 @ 17:13:45
URL: http://teamss.blogg.se/
Ida

Sista kommentaren som var av "mig" . Det var inte jag, det var någon annan som visst har lite emot mig... :(

Bra att bloggpausen är över!!!:D<3

2011-02-21 @ 08:15:14
URL: http://phaffners.blogg.se/
Ida

Sista kommentaren som var av "mig" . Det var inte jag, det var någon annan som visst har lite emot mig... :(

Bra att bloggpausen är över!!!:D<3

2011-02-21 @ 08:15:21
URL: http://phaffners.blogg.se/
Tova

Ida: ahaa :( jaa :D<33



din blogg är jätte bra!!! :D

2011-02-21 @ 12:37:17
URL: http://teamss.blogg.se/
Anna

Tova! Bry dig inte om folk som bara ska lägga sig i. Dom vet ingenting om Diva! Tro på det du gör. Folk är bara ute efter att förstöra för andra! Du och Diva passar jättebra ihop. Hon har det bra hos dig. Ta hand om er! Skit i alla andra, njut av tiden med Diva!

2011-02-22 @ 21:49:12
Tova

Anna: Det är så svårt, för man blir så arg och ledsen :(

sant! tack så jätte mycket Anna!! det ska jag :D

Det är bara att höra av dej om du vill hälsa på :D

2011-02-23 @ 08:54:49
URL: http://teamss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0