Dag 2 – Min första häst

Emma här, nu fortsätter vi! :)

Joo min första häst fick jag, eller jag och mamma köpte tillsammans, var Gauski som är hela 28 år!
Han är som en liten unghäst, hur fräsch som helst, veterinären gillar honom starkt!
Han är en islandshäst född på island, exem, men det är smällar man får ta! :)
När jag rider honom ska han bara kasta av mej... han blir jätte busig när jag sitter på han :D
han har kastat av mej en del gånger också!
mitt ute i ingenstans barbacka... då var det bara att gå hem.. ;)
han äääääälskar att galoppera, vintern är hans bästa tid!
man märker ju lite att han börjar få lite sämre kondition, han har aldrig varit skadad när vi haft honom 3 år nu!
Eller jo juste, det var början på hösten så ös regnade det verkligen! han hade sitt regntäcke och sen skulle han väl sparka under magen och fastna i mag gjorden,  så han fastna :/
han blev svullen och fick en såkallad lårkaka, eller om det nu va de, så han fick vila ett tag :)
nu är han bra igen!


Gauski (gurkan) vintern 2010 :D



Kommentarer
Leanderkarine

Very nice site. Will sure visit again.

2011-08-02 @ 07:51:17
URL: http://leanderkarine.blogspoo.com
Emma

Glad you like it!

2011-08-02 @ 15:00:39
URL: http://teamss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0