hur börgade mitt häst intresse :)

Tja Tja Tova här!!


mitt hästintresse började med att minna typ 4-5 åriga kompisar börgade rida på ridskola
och jag tjata på mamma men hon sa " men gumman du kommer inte tycka om att rida på ridskola kan vi
inte försöka se om du kan komma och rida på någon annas hästar?"
och så blev det..

Mamma ringde till ett ställe som hätte aspult och hade islands hästar men jag var förliten för att rida där,
eftersom jag bara var 4-5 år gammal men som tur var va hennes granne hemma hos henne
som hade en liten gård med två små hästar..
o
och då bestämde vi att jag skulle få komma och rida där,
och så blev det jag fick prevat lek.

och där fick jag lära mig köra och allt!

där red jag i 4-5 år :)


Jag red i ridhuset i dag :D

Det gick BÄST!!

Red med hackamoret..
och hon lyssna jätte bra och gjorde klockrena skenkelvikningar

och gick i en jätte fin form.
och så skulle jag galoppera då stälde hon sig stilla och ba hoppa för hon fatta inte vad hon skulle göra xd
men sedan fick jag henne i en lungn galopp :'D

och hon fick någe ryck så i traven lyfte hon jätte högt på ena frambenet xD

och vifta med huvudet haha sötnöt!!

Min ponny är för underbar!

I morgon ska jag eventuelt med när Emma och Sarah rider lek. och jag ska fota :D

ni får bilder i morgon i sånna fall :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0