TjaTjaa xD

Tova här :D

I dag red jag lite ba skritt och trav red upp i skogen men var så mörkt och det va inte så kul att rida där var bara läskigt xD

så red tillbax till grusvägen så skritta och trava lite där hon var super duktig :D

och så tricka jag lite uppifrån och lite i stallet

fick henne att  lyfta benen och så uppifrån ryggen jätte duktig är hon :D

och så gjorde jag lite cirkusbuga och hov och puss från marken :D


i morgon flyttar en häst i stallet antagligen, hon är jätte söt och jag glömde säga hejdå till henne :(
och jag och Sarah ska till Jan och hälsa på Mallory i morgon..
Gu vad jag kommer gråta :'(  kommer inte villja lämna henne :(

och jag ska med Emma till sälen skitkul!! 
längtar i dag är det 21 dagar kvar xd


Tänkte härma Emma lite  ( Lägger till några frågor xD )


Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse
Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardags outfit
Dag 9 - Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!
Dag 16 - Beskriv din första avramlig!
Dag 17 - varför tycker du om trickträning?
Dag 18 - Beskriv en häst du varit tvungen att lämna som du saknar massor.
Dag 19 - Varför fasnade du just för den ponnyn du köpte?
Dag 20 - Varför har du en Häst-Blogg? :)



så jag börjar :D

Dag 1 - presentera dig och din häst :)


Jag har en D-Ponny på 146cm
och hon är 11år.
Vi hämtade henne i Vingåker.

Hon her ett het temprament..
Hon vi hälst att allt ska va på sitt sätt.
men hon vill alldrig något illa, även fast hon ka få försej att vi ska springa
då  kan hon hoppa i sidleds, springa ner i diken, och trippa..

men hon kan vara lungn också xD

Om man kommer till ett ridhus kan hon bli lite slö om man inte har spö eller hon blir inte slö men
hon kan ibland säga skritt när jag säger trav..

men om jag har spö så går allt galant!

Vi har inte tävlat någe en :)

Lite bilder ..


Provridningen :)



första fotograferingen..



andra fotogreferingen till jul :)


Och tredje fotograferingen :)



KOLLA FILMEN!!  http://www.youtube.com/user/kaninkamin?feature=mhum#p/a/u/1/ktGOPwh3aEQ




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0