Tobak!

Hejhej!

Nu tänkte jag göra ett inlägg som inte handlar om hästar.
men det är många som både röker och snusar..
så tänkte göra att åsiktsinlägg.. skriv gärna era åsiker sen :D



Rökning:
Skälv har jag prövat röka.. Men inget jag kommer börja med det har jag lovat mig skälv.
har mycket kompisar som röker och den röken jag får i mig på det sättet är ju mycket farligare..
Jag vill att mina vänner ska sluta röka jag vill inte se dom få canser!

Jag tycker att den som kom på tobak är helt störd!
för det förstör både miljön, sig skälv och anndra.

Man kan få canser..
i fingrarna
lungorna
munnen
och luftrören..


En "van" rökare röker ca 1 paket om dan.
och man kan få massor av sjukdommar som påverkas av rökningen t.ex. kol (stavning)

FATTA hur mycket pengar ni skulle spara om ni inte rökte?
ni skulle kunna åka på semester eller köpa massa kläder.. men ni väljer å röka så
ni får canser och får ligga på sjukhus och kanske leva tills du är 60 ist för 90.
Nej tack!

Det lättaste sättet att se att du ha canser är att du hostar upp slemklumpar som är typ gulgröna och ofta blodblandade..
som typ smakar 40årig rök.

nej jag blir äcklad när jag skälv läser om det här i skolan osv..
Jävla canserpinnar
som till och med kan försnabba jordens undergång man skadar ju även anndra..
men det är ju ert val ;)

Har ni rökt?
Röker ni?

Skulle gärna vilja veta :)

//Tova




Kommentarer
Kossan

Jag röker ;o

2012-01-12 @ 20:46:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0