Toppen dag ..

Tova här! :)

ahopp vilken toppen dag det varit då..

först skulle jag kratta löv åt mamma och då fick jag skavsår av krattan xd

så jag har typ plåster över hela händerna  känns det som..

sedan gick vi till stallet och det gick jätte bra att rida förutom en sak..
jag red barbacka eftersom sadeln inte passar och så fick hon någe bus ryck då hennes kompis som står i hagen bredvid där jag red började springa runt och bocka och då skulle Diva också springa och då tog jag tag i henne för jag hade bett henne om att stanna och då vart hon " sto sur"  och gjorde typ allt samtidigt hon kasta upp huvudet sedan hoppa hon åt sidan och typ stegrade sig lite vet inte riktigt vad hon gjorde men när hon kasta upp huvudet
så lutade jag mig lite framot för att inte åka bakot så nocka hon mig så jag har världens fläskläpp :(

( jag tog inte tag i henne så mycket bara som man gör en vanlig halt när hästen inte lyssnat på sitsen och lite tag i tygeln om ni fattar? ^^ )

och sedan gick det jätte bra hon kunde gå i form och allt och jag behövde knappt hålla i tyglarna :')

Älskar hästen!!

i morgon blire lite nya bilder på henne + på mitt sår sedan jag inte red med hanskar xd

puss hej!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0