aj :P

Tova här.

Är skit trött i dag  gick till skolan i dah..
och det var jobbigt för orka typ inget..

men när jag kom hem fick jag entigen gå till stallet :D

mocka fixa höt och betforen och sedan tog jag in min fina plutt;*
och borsta och massera henne :) hon tyckte det var jätte skönt.
sedan skulle jag rida red ut barbacka med hackamoret :)
gick bra till en början :)

mamma gick efter eller ah hon stanna och prata med någon..
och sedan tyckte Diviss att vi skulle galoppera upp för en backe men det tyckte inte jag.
och då vart Diva sur och började galoppera i sidleds och så  och då styrde jag bara upp henne rakt och fortsatte skritta och så börja hon i gen och du skulle jag göra samma sak i gen men då sparka hon på bakut en gång och det gick bra och så bocka hon och då åkte jag ite åt sidan för hade hala termobyxer och hon hade pälsglans sen i går.
och så bocka hon två bockningar till innan jah han komma rakt i gen och sedan typ gled jag av ner i en snödriva haha
och så kolla hon så jag reste på mig sedan lät det som det kom en traktor typ
och då börja hon shena (stavning) så jag ringde mamma och as att hon sulle ta hästen men hon kunde typ inte för hon kom med sådan fart så hon våga inte ställa sig mitt i vägen..
så hon drog till stallet (trilla inte av så långt ifrån)
och stod där utanför och vänta på att bli insläppt och så tog mamma henne och vänta på mig sedan hoppa
jag upp i gen och red iväg en lite bit så hon inte sätter det i system :)

och sedan fick hon komma in och äta och så :)

var tvungen att skriva lite även fast jag ska ha bloggpaus :P<3

puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0