:D

Tova här!

idag när jag kom till stallet så

såg jag att en benrem var trasig på nya fina täcket :(

menmen det går att laga, sedan såg jag när jag borsta benen på Diva
att hon blödde :(

hon hade trampa sig på ena back benet eller asså slagi i på någe sätt med brodden på andra bak :(

så vi kolla om hon halta det gjorde hon inte det var ba ytligt så satte på lite alovera salva typ läkande och den tar bort smutts :)

och sedan red jag ut på tredelat bett och det gick jätte bra hon var lite pigg och studdsig på hemmvägen men

jag är så glad att jag hitta den underbara ponnin :D


men jag red ut i alla fal och så möter jag en jätte söt liten hundvalp jag ba vad gör jag nu ?
Diva är ju snäll mot hundar men är hunden snäll mot hästar?

men den såg jätte glad ut den stod och vifta på svansen och hoppa omkring på vägen och över diken och allt

och sedan ringde jag mamma och fråga vad jag skulle göra hon sa ba att hon mött den hunden förut och hon visste var den bodde och ljust då kom ägaren och roppa på den xd

så jag fortsatten en bit till sedan vände jag :)

och då skulle jag trava hemot men det tyckte inte Diva hon tyckte vi skulle galoppera.

så hon började galoppera i sidleds jag ba ockej då kör vi lite sidvärtrörelser hon ba vaa nej jag ville ju springa ? :O

och sedan mötte vi en jätte traktor med ett jätte släp med grenar som knappt fick plats på vägen så jag ba vad fan gör jag nu ? ( Diva är nervös för bilar traktorer och sådant) så jag ba jahopp vi går ut på åkern
och där stod vi och kolla på den stora traktorn och Diva var lungn så det går frammot :D

men nu orkar jag inte skriva mer :(  i morgon blire ny header :D

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0