Dumma traktor!!

Tova Här :D

I dag red jag ut och tänkte rida i ridhuset men det var någon där
så strunta it :P  våga inte fråga om jag fick rida där xD

så jag red hem i gen:D

och jag hitta en jätte bra galopp backe så jag träna på galoppfattning :D
och hon har svårt för vänster och när hon inte kan blir hon jätte strässad så då var det ba att öva på att
lungna henne och till slut fick jag henne i rätt galopp  och hon var lungn :D

men sedan skulle jag skritta hem och då kom det en traktor med släpp och då skulle jag trava hemmot på en raksträcka där man ser stallet och då tyckte diva jahaaa  gud så rolit ska vi galoppera jag ba nej trava hon ba ne då bockar jag lite och galpperar i sidleds och då sa jag okej vi kör lite sidvärts rörelser :)  och sedan svängde jag in på en vär goch då stod vi ba och kolla på den :)  och den stanna och prata med mamma och han tyckte diva va nervi och han var rädd att jag skulle åka av :p xD


men nu ska jag äta pizzaaaa  skriver mer snart :D



Kommentarer
a

sv; tack :D!

jo, men det tar olika tid för olika hästar, sen beror de väl på hur duktig man är på o lära dom det. Har en kompis som är duktigare än mig men hennes häst gick ner på kompliment för första gången för några dagar sen o dom har ändå hållt på längre än vi. Men det kan ta flera år ju, sen spelar de ingen roll om hästen är stor eller liten :)



Dia var jätterädd från början och vågade inte komma fram alls, nu spriiinger hon till mig i hagen haha :)

2011-02-25 @ 23:54:31
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0