..

Tova här :D

Fööööörr mycket att skriva om så skriver inga detaljer.

i går gick jag och mamma först till stallet.
då hade det varit en lös hund i hagarna och jagat hästarna..

så alla hästarna var helt crazy.

så när jag kom in i hagen och gick runt och leta efter han som jag kallar Bullen men han heter
Lilla Björn.

och han var inte i hagen så jag ringde hon som passa stallet och hästarna medans hon som äger stallet var
och tävlade i kortvasan :D

och då hade ägarna till den komit och hämtat den :'(

kommer sakna han!!

men då skulle jag ta in Diva
och vi brukar altid stå och " Blåsa"  varmluft på varan så hon förstår att jag är
hennes vän.

och hon stog och hängde på min axel och vi stod och myste och sedan fick hon någe ryck
så hon ba sprang i väg sedan kom hon inte när jag ropa

och om hon inte vill komma så ska jag inte tvinga henne eftersom hon var strässad. 
så jag gick in och mocka och sedan gick ut och roppa på henne

då kom hon
till mig och vi blåste varmluft på varan och sedan tog jag henne och

jag tyckte det var dumt attrida när hon var rädd för allt typ.

så vi myste och jag borsta henne lite sedan fixa jag maten.

sedan åkte jag med min kompis till stan och där köpte jag tre ramar
som jag ska sätta upp i mitt rum på mig och Diva :D

och sedan åkte jag hem och så skulle jag och mamma passa en 2åring som är super söt +
tre hundar och vår egen över natten :)

och minna kusiner eller dom är inte minna riktiga men skit samma.

det är i alla fall 2åringens storesyskon dom är lika gamla som mig typ :)

Det var jätte kul :D

nu ska jag till stallet och rida.  kanske till ridhuset om det är ledigt :D

bloggar om hur det gick att rida sen!!

puss




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0