dag 9 mitt bästa häst minne

TjaTja Tova Här!

I dag red jag ut barbacka och med hackamoret :)

(Så alla vet jag varierar mellan hackamoret och ett bett)

Och det gick jätte bra :D
tills det kom en bil som varken jag eller diva hörde jag skritta på longa tyglar och den gasar till bakom oss typ 2 meter ifrån så diva kasta sig mitt ut i vägen och tänkte börja skena men jag fick tag i tyglarna som tur va och
jag prata med diva och så så hon lungnade sig och så kommer den där jävla bilen upp vid sidan när diva har panick
och han borde ha sätt det när hon stegrade sig hoppa omkring och lät
men han kom upp vid sidan och ba du får holla koll på hästen
och akta så du inte blir överkörd och
sedan  åkte den med en jävla fart och sladda över hela vägen :O
stackars diva!!

Hon som nästan inte var rädd för bilar längre :(

fan vad arg jag var på den där jävla gubben jag hade lust att ba skrika kör jävla gubbe kör ser du inte att du skrämmer skiten ur hästen ?

men jag vill inte strässa upp hästen för då tror hon ju att dert är faligt
och jag vill inte va otrevlig ^^


Dag 9 - mitt bästa häst minne!

Det var när vi lasta ur diva när vi hade hämtat henne! :)

Hon var så fin med sinna fina ögon som lyste och öronen frammot och hon var bara så fin!! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0