ghosthouseee

Tjaaa, Emma här igeeeen! :D

hann inte blogga igår då vi åkte till min syster direkt efter stallet!
men, natten till torsdag var liiiiiite obehaglig...
eller jaa, natt, nee halv 9 vakna jag, vet inte vad jag vakna av men aja, hör steg i trappen, inte vanliga steg utan lätta och ljudlösa steg, eftersom jag är mottaglig så kände jag att det var nån där.
Jag ville vända på mej, men det gick inte, jag ville skrika försvinn, men det gick inte jag skrek inombords, jag låg kvar och vänta, men kände trycket bakom ryggen, såå aa, jag sov hos min syster, ville inte sova hemma, vi får se om det händer nått inatt.. :(((( vill inte!

Ajaaaa, red Minus på bett igår, gick inte så bra, han tkr inte om bett.. hästj*vel
Men han lossna rätt bra i vänstervarv och ställde sig och gick ner i en stadig form i skritt, trav o galopp, höger var lite jobbigare, vrf lyssna på matte med en gång? tänker han typ..
men sluta med högervarvet när jag fick honom ner i en stadig form i skritt, sen så busa vi lite.
han har fått vila i 2 veckor, lite jullov ;)
På söndag blir det lektion för Denise :D
blir kuul, inte ridit för henne på länge :(


Bjuder på en biild på Finaste Sacce ;*



Kommentarer
Maja (har ingen blogg bara fb)

Hästen är absolut inte en hästjävel för att den inte går att rida på bett. Kollat tänderna? Eller du kanske är för hård i munnen? Är aldrig fel på hästen utan alltid på ryttaren. Får man fråga varför det inte gick så bra med förra hästen? :-) Inget illa menat så, men du kanske ska ha en lite mer erfaren häst? Ingen häst ska behöva lida pga dålig ryttare ;-) Lycka till, hoppas ni har bra tränare och det finns ju alltid bettlöst.



Btw. Har du härmat Sofia Genne (www.teamsl.blogg.se)?



Ta inte illa upp bara, alla blir duktiga någon gång! :-)

kram Maja.

2011-01-07 @ 21:24:12
Emma TeamSS

Tänderna är nyss kollade, han blev för mkt för mig och rida.. försöker ta bort hackamoret på honom har ridit på det pga att han inte gick o rida på bett, han gillar inte ett enda bett.

2011-01-08 @ 15:18:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0