nh :)

Tova här :)

Ska se om jag kan få med mig någon som kan fota någon gång när jag tränar med groggy :)


Måndag: Jag hade tänkt att rida lite i repgrimma och sedan lite i halsring men han va så okonsentrerad ( dom hade flyttat upp två av hästarna till hagen precis bredvid ridbanan så när dom sprang kolla Groggy bara på dom xd
Så jag träna lite på dom 7 lekarna och att han skulle flytta undan för tryck.. vilket gick jätte bra!
sedan öva jag lite på  yoga och hov och han var jätte duktig! :D

Tisdag: Jag gick till ridbanan och började öva lite på att han skulle följa mig och stanna, springa osv med rep  sedan
pröva jag att "longera" han och när jag gick skulle han skritta sedan när jag sprang skulle han trava och när jag "galoppera" skulle han göra det osv.. och det vart han jätte duktig.
sedan släppte jag han ( även fast stacketet har tappat en översta plankan på vissa ställen) och han var jätte duktig han stannade inne på ridbanan och tänkte inte ens tanken att hoppa ut :D  och då pröva jag att löslongera han vilket gick jätte bra efter något försök först ville han bara in till mig xd
men sedan gick det jätte bra :)

Jag älskar min Groggy :'D

typ 3 v. gammalbild xd



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0