Fråga :)

Undrar bara en liten sak... låter du inte Groggy vila nån gång i veckan? Har själv häst och låter den vila 1-2 dagar i veckan, beror lite på hur hästens schema ser ut för just den veckan. (Tränar själv både hoppning/dressyr/fälttävlan/NH) Hoppas du inte bara tar det på fel sätt ;)

Svar: HejHej :)
Han brukar vila Tisdagar och jag har redan hunnit ändra så han har enbart vila på tisdagen sedan nh/Trickträning på söndagar och dom dagar jag rider ut :)
Jag har i alla fall en hel vilodag i v. för han :)  när jag börjar skolan i gen så kanske han får vila två :)

Kram Tova


Kommentarer
???

Måste bara ta att kommentera detta du säger om vilo dagar. Detta vi använder hästar till idag ämne ju inte på samma sätt alls som man har gjort. Så två timmars ridning sju dagar i veckan är väl ingenting mot som förr när dom gick 7 dagar i veckan 10 timmar om dagen.. Föt att då försörja familjen osv. slå lite ridning och annan träning är nog ingen fara för alls. Vilja tycker jag då heart blivit lite överskattat, tror nog att många hästar istället behöva gå mera än vad dom gör i dagens läge. Bara en liten tanke jag ville sända satt hästarna inte gör ska mkt idag mot förut och ska tjatar om vila vila vila, tio timmar i några dagar i sträck då kan man väl börja prata om att behöva vila, visst ska alla vila ibland men en liten tanke bara :)

2011-06-23 @ 01:46:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0