åå det gick så bra :DD

Tova här! :D

i dag gick allt jätta bra igen :D

åå vad jag älskar min plutt :**

Men först fixa jag henne och så och prova ha martingall på henne
( hon har huvudet rätt högt när hon vill springa och är taggad)

men det funka inge bra för den störde bara xd

för Emma hade satt en toffs så den inte ska kunna åka upp ( svårt att förklara)

ne den åkte upp endå så den blev för kort xd

men hon var rätt trött i dag så jag red ut  ( till ridhuset ca 25 min )

och jag lät henne galoppera av sig lite på en raksträcka och sedan kommer det an backe.

så jag släpte ut tyglarna och bara lät henne galoppera och gu vad kul
hin tykte det var :D

sedan var det lek. i ridhuset så jag red på deras ridbana :D

och såhär bra har det inte gått på länge hon tog galoppfattningen och allt

och sedan kom jag  på att jag skrev ut dressyr pogrammet så jag började öva redan nu :D

och jag kan det nu och det gick jätte bra :D

hon var konsentrerad och det var några som gick förbi och sa att vi var jätte fina och att vi var duktiga :o

Hon gick i form hela pogramet ( ingen galopp i pogrammet)
sedan skritta jag runt lite på långa tyglar så gjorde jag det flera ggr men jag bytte platts på traven lite iband skritta jag på volterna och trava på rakt spår och sedan bytte jag så jag trava ba på volten sedan gjorde jag pogrammet som det ska vara 1 gång :D


hon var jätte duktig :D

tävlingen är lördagen den 26 mars :D

MÅSTE HITTA NÅGON SOM KAN FOTA ELLER FILMA NÄR JAG TÄVLAR :D


puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0