Duktiiii ponny :)

Tova här!

i går fick jag inte rida eftersom jag var hemma :(
jag mår illa när jag vaknar och sedan går det över
men jag vill endå inte ha mat ?
så jag åt typ ingenting igår :(


men igår tog jag ut plutten i repgrimma och träna lite på
att stanna backa springa backom mig och när hon springer ska hon inte vara sur för att
jag är först xd

förut har hon stannat när jag stannar men det går lite segt hon kan inse att det är bara någon desimeter innan hon
måste stanna och när hon har stannat är hon nära mig..

hon ska inte gå innanför min "blubbla"  och jag ska inte gå in förnära henne häller..

så jag har provat olika sätt att få henne och backa men hon förstår inte..
så jag kom på ett eget eller det är säkert jätte många som
använder sig av det men jag tror inte jag sätt det.

men det är att jag tar upp spöt rakt upp eller vad man säger och säger stopp!
eller så håller jag upp handen om jag inte har spö med mig.

och när jag ska backa henne så håller jag spöt vidd sidan på henne och går lite i mot henne då backar hon
eller så håller jag ut handen och "vickar lite på handleden "  utan att nudda henne och då backar hon!

svårt att förklara hur jag gör men det kommer bilder någon gång jag får nån att fotta :)

puss och kram ha en trevlig dag!

Vill ni ha någon sorts tävling eller vad vill ni vi ska skriva om här på bloggen så det
skulle bli lite roligare att läsa? :D
tacksam för svar!




Kommentarer
Madeleine Johansson

Hej!

Du deltog i min minitävling på bloggen & har tillsammans med en annan vunnit en header! Jag vill att du skickar en kommentar på min blogg om att du sett detta och sen att du kontaktar mig via mejl inom 24 timmar där du skickar bilder samt lite önskemål om hur du vill att den ska se ut!

Kram Madeleine Johansson - Showjumpers

2011-03-15 @ 19:52:12
URL: http://showjumpers.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0