Hööks O Glada hästen i spiltan!

Emma här!

Som sagt igår var vi upp till Dalarna - Avesta, Fors och jag provred Sheynne igen.
Gick hur bra som helst, hoppade nåra språng o dom va så klockrena!
Så lastade vi henne o åkte hem till dom o skrev kontraktet!
Sen lastade vi henne o så åkte vi hem i mörkret!
Hon stod så lugnt o stilla o mumsa hö, vi stanna på statoil o tanka o vi köpte 2 äpplen åt henne så hon fick något sött, man kunde tro att folk aldrig sett en häst.. " åhh pappa kolla en häst!" typ så..
Så fick hon och Egga stå inne under natten, så åkte vi ut till 9 och så borsta jag av henne o så gick vi ut och gick i ca 30-40 min med Emmelie, Matilda, Palle, och mamma på Kråkan, bytte med mamma när vi vände o skulle gå hemåt så jag red hem kråkan. Fyfan vad hästen har utvecklats, du är så duktig Mamma! <3

Så åkte vi till Grangården för att köpa Krafft grov 90 åt Sheynne o så bar de av mot västerås!
Vi började på Glada hästen i spiltan. Fyndade bruna läderskydd från globus, halva priset,
för 472 kr för båda tror jag de blev!



Sen vidare till Hööks!
Där blev de ett träns, förbygel, pannband, ett grimskaft, magic brush och ett vinrött schabrak!


Fail bild men!





halvkonstig bild menmen!


Bilden är inte rättvis men de är silver stenar!


Hoppas de funkar!
Lovar min utvärdering på dom och tränset sen!


och så schabraket!

Ska rida henne imorgon får se hur det går!

Fick en ny systemkamera idag, en Canon 1100 d, filmar i HD o så.


Min min min!!<3
/ Emma



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0