Olyckan då..

Som ni kanske läste i mitt förra inlägg så har de vart en olycka i stallet..
En i stallet skulle ta in sin häst i hagen och så började några hästar i hagen nära grinden bråka. Så Sheynne "puttades" bort..
Vi satt inne i stallet och fikade så kom Diana in och sa att uteliggarna är lösa!
Vi kallar våran hage för uteliggarna för de går ute dygnet runt.
vi frågade vilka och hon sa en skäck..
vem av dom? det finns 3 skäckar i vår hage.. Sheynne, kråkan och Freya.
Den stora sa hon.. MIN såklart!!!
Kasta sig ut i kylan och skulle springa och hämta hennes grimma vid hennes utebox, öppnar dörren och där står hon. Vilken lättnad att hon inte sprungit långt, som de andra hade gjort..
Så jag ställde in henne i sin box och skulle hjälpa de andra få in dem.

Sen tog jag in henne, skulle göra i ordning henne för jag skulle rida för Denise.
Så såg jag i ljuset.. hela hennes högra bakben va täckt av blod.. eller ja en bit ner från hasen då.
Fick typ panik.. Hon hade såklart trasslat in sig i tråden och får massa skärsår..
Jag tänke inte på att ta bilder.. ville bara få rent det där och se hur allvarligt det var.
Men det var bara skrap sår, men de blödde ganska mycket.
Men hon va inte halt, men lite varm. Inte så konstigt med tanke på alla sår.. så vi tvätta rent ordentligt, så väntade vi tills denise kom (veterinär assistent) så hon fick titta på det.

Men vi körde på och fy helvete vad bra det gick!!
Hon gick som en klocka och flyttade hur fint som helst!
Traven var kanon och även galoppen!

Har en ny sadel åt henne också!
Ska köpa den så fort jag sålt min!

TILL SALU
Globus, vet inte vad den heter mer men ska leta imorgon och skriva ner mer om den.
Men den är otroligt skön!
17 eller 17,5" Wide.
Ska ta bättre bilder på den imorgon!
Pris idé 4000:- den är jätte fin, inge sliten.


Såhär ser min nya sadel ut!
En Santa Cruz Celine, nypris 14 000:-
Galet skön!
Nu strejkar min data.. alla bilder försvinner så ni kan inte få bild på sadeln..

/ Emma



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0