Mallory Bell

Mallory stod i samma stall som Galliano.

Jag började med att bara ta in och borsta henne och ta ner henne till ridhagen och
gå runt och stanna osv. och gå ut och gå med henne.
för jag hade hört så  mycket att hon stegrat sig så fort man stt upp osv.
så jag lärde känna henne först.


Till sist hoppade jag upp..

hon stod stilla och jag hoppa upp
och hon lyssnade korekt på sitsen..
Det gick super bra!
även galoppen.

Jag red ut för rörsta gången..
hon kunde stanna och stegra sig när man red ut skälv men hon bara gick tills vi kom fram till ett par kossor
men hon gorde ett försök att vända hem men jag drev lungt och hon gjorde ett litet skutt framot :'3

jag började lita mer och mer på henne och hon på mig.
så jag red ut barbacka och galopperade och det gick så himla bra !

jag red med halsring i ridhagen ca 5 gånger och sedan tappade jag grimskaftet så jag red
utan någonting och hon gjorde det jag sa bara i skritt och gud vad jag älskade hästen!

och dagen kom då hon blev tillsalu.
vi kunde int köpa henne då vi max kunde ga 25.000
och hon kostade 35.000 och hon gillade inte att hoppa hon fatta inte riktigt vad hon skulle göra
och det skulle kosta så mycket mer då jag ville ha en sadel som jag kunde rida i och mamma prata med olika folk och dom kom fram till att det är bättre att jag köper en ponny som jag kan tväcklas på..
men det var mallory jag ville ha! men det gick inte.
nu är hon inte tillsalu längre.

Min saknade prinssesa..<3

//Tova


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0